(click)

Διαπιστώνω ότι οι Καθολικοί οργάνωσαν καλύτερα το δικό τους «νερό του Καματερού». Εκείνο, το οποίο διακινούσε μόνος του ο Καματερός, γιάτρευε, αν θυμάμαι καλά, μερικές μόνο ασθένειες, ενώ αυτό στη Λούρδη, το οποίο έχει αναλάβει ολόκληρος εκκλησιαστικός μηχανισμός, τις γιατρεύει όλες. Οπότε δεν πρέπει να υπάρχουν εκεί γιατροί, νοσηλευτικό προσωπικό και νοσοκομεία, αφού δεν υπάρχουν και ανίατες ασθένειες... Μόνο που δεν είναι τόσο θαυματουργό το νεράκι για να ξεφύγει από τους ελέγχους της Αστυνομίας - γκαντεμιά φίλε μου...
Σημειώνω ακόμα ότι το θαυματουργό νερό μεταφέρεται κι από δημοσιογράφους, οπότε πρώτον, αντιλαμβανόμαστε τί θα γράψουν οι ίδιοι τις επόμενες μέρες στις εφημερίδες τους, τί θαύματα θα δουν τα μάτια τους πάνω στα δημοσιογραφικά γραφεία, και δεύτερον, ο δικός μας ο Ρουσόπουλος αποδεικνύεται πιο ξύπνιος: αντί να διακινεί ιερά νερά, συναλλάσσεται με ιερά οικόπεδα. Όπως και να το κάνουμε, έχει άλλη απόδοση και παίρνει άλλη βαρύτητα το πράγμα...
«Το μάθημα των θρησκευτικών είναι για τον Έλληνα ορθόδοξο μαθητή υποχρεωτικό, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του άρθρου 16, παρ. 2, του ισχύοντος Συντάγματος και διδάσκεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα επίσημα υποχρεωτικά αναλυτικά ωρολόγια προγράμματα που έχουν καθορισθεί από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Κατά τα λοιπά ισχύουν όσα διαλαμβάνει η υπ' αριθμ. 61723/γ2/13.6.2002 Εγκύκλιος του υπουργείου».Όποιος καταβρέχτηκε λοιπόν ως νήπιο από τον μάγο της φυλής (χωρίς να ερωτηθεί, φυσικά!) υποχρεούται τώρα να ακούσει από τον έμμισθο προπαγανδιστή ιστορίες από τη μυθολογία των Ιουδαίων (που έριχναν τα τείχη με τον ήχο της σάλπιγγας και σταματούσαν τον Ήλιο, μέχρι να μακελέψουν οι εκλεκτοί ολοκληρωτικά τον εχθρικό λαό) και από τη μυθολογία που διαμορφώθηκε στη συνέχεια με τον τίτλο χριστιανισμός και επεβλήθη στα όρια της αυτοκρατορίας ως υποχρεωτική θρησκεία από τους Ρωμαίους (μισθοφόρους) στρατιωτικούς.
Ο ίδιος ο εκπρόσωπος της Συνόδου, Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμος, χαρακτήρισε μάλιστα τις κατά καιρούς γνωμοδοτήσεις του Συνηγόρου «εσφαλμένες και εκτός των ορίων της αρμοδιότητάς του,που άπτονται άλλων ζητημάτων και θεμάτων που ταλαιπωρούν τον απλό πολίτη ή καταναλωτή». Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου θα κοινοποιηθεί στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με την υποσημείωση ότι η Ιεραρχία συνεχίζει να αναγνωρίζει την ισχύ μόνο της προγενέστερης εγκυκλίου, η οποία είχε εκδοθεί επί υπουργίας της κυρίας Μαριέττας Γιαννάκου , σύμφωνα με την οποία απαιτούνταν παράθεση των λόγων για τους οποίους ζητούσε κάποιος μαθητής απαλλαγή από την παρακολούθηση του μαθήματος.Το υπεκράτος των παπάδων που ήθελε προ ετών να εκδίδονται οι αστυνομικές ταυτότητες με δικές του προδιαγραφές, τώρα δεν αναγνωρίζει τη νομιμότητα της εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας για τα Θρησκευτικά η Διαρκής Ιερά Σύνοδος - λες και μπορεί να επηρεάσει οτιδήποτε, πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Στο εξής θα έχουμε λοιπόν, πέρα από τους νομοθετικούς μηχανισμούς του κράτους και τον έλεγχό τους από τα εθνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, και την υπερεξουσία των μητροπολιτών, οι οποίοι αναγνωρίζουν ή όχι, ανάλογα με τη θεία επιφοίτηση, τις κρατικές πράξεις. Κι αν κάποιος είχε την παραμικρή αμφιβολία, βλέπει τώρα ότι δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για συναλληλία κράτους και παπαδαριού, είναι απαραίτητος ο οριστικός διαχωρισμός και η ισότιμη αναγνώριση όλων των θρησκευτικών δογμάτων και δοξασιών...
Μέσα στον Αύγουστο δόθηκαν κάποιες παραστάσεις αρχαίου δράματος, συγκεκριμένα η «Μήδεια» του Ευριπίδη στην Επίδαυρο κι αλλού από τον Ρώσο Ανατόλι Βασίλιεφ, 66 ετών, σκηνοθέτη, δάσκαλο, παιδαγωγό και, γενικώς, μια «εξέχουσα μορφή του θεάτρου», όπως τον περιγράφουν οι αρμόδιοι για τα θεατρικά ζητήματα δημοσιογράφοι και κριτικοί. Οι παραστάσεις αυτές προκάλεσαν, δικαίως ή αδίκως, αντιδράσεις λόγω της μεγάλης διάρκειάς τους και/ή λόγω των προσθηκών ή παραλλαγών που εισήγαγε ο Βασίλιεφ στο αρχαίο κείμενο.
Θεωρώ τον εαυτό μου αναρμόδιο να πάρει θέση επί της θεατρικής ουσίας και δέχομαι εξ αρχής ότι όλες οι απόψεις που εκφράστηκαν, υπέρ ή κατά των παραστάσεων Βασίλιεφ, ήταν καλοπροαίρετες. Όμως, ο συγκεκριμένος θεατράνθρωπος είπε στις αρχές του Αυγούστου, πριν ανεβεί η «Μήδεια», ορισμένα πράγματα για την Ελλάδα και τους Έλληνες, τα οποία δεν φαίνεται να έγιναν ευρύτερα γνωστά, αφού δεν είδα να σχολιάζονται, ούτε επικριτικά ούτε και επαινετικά. Ή, πιθανόν αυτά ακριβώς να ενόχλησαν τη μακαριότητα των κατεστημένων κύκλων του ελληνικού θεάτρου και να του τη «φύλαγαν» του Ρώσου.

Προσωπικά πιστεύω ότι αυτά που λέει ο Βασίλιεφ, είναι για το θέατρο απόλυτα σωστά, αφού ισχύουν μέχρι κεραίας για πολλούς άλλους τομείς της ελληνικής κοινωνίας, εκπαίδευση, δημόσια διοίκηση, υγεία κ.ά. Να αποτελεί μια νησίδα διαφορετικότητας το θέατρο, αποκλείεται, μάλλον λοιπόν έχει δίκιο στις κρίσεις του ο Ρώσος. Όσο για τη συγκεκριμένη παράσταση, ας την κρίνουν οι αρμοδιότεροι.
Άντε πάλι! Εννοείται ότι δεν είναι όλοι ανώμαλοι, αλλά τελικά μάλλον ελάχιστοι δεν είναι. Με τόσες και τόσες αποζημιώσεις που πρέπει να πληρώνουν οι καθολικές και άλλες μητροπόλεις ανά την υφήλιο (και πόσες θα αποκαλυφθούν ακόμα), θα τους ερχόταν φθηνότερα, αν έκλειναν το μαγαζί και το επανίδρυαν σε σωστές βάσεις: Όλοι οι παπάδες υποχρεωτικά έγγαμοι και με παιδιά και, με την παραμικρή παρασπονδία, έξω από την παράγκα οι αλητάμπουρες! Τότε πού θα έβρισκαν όμως παπάδες; Αν δεν είναι ανώμαλος, γιατί να κρυφτεί ο άλλος κάτω από μαύρα ράσα και να περιφέρεται δακτυλοδεικτούμενος και χλευαζόμενος σαν την άδικη κατάρα; (στην Γαλλία φωνάζουν cra cra, όταν δουν στο δρόμο ένα παπά, στην Ελλάδα δεν λέω τί κάνουν σε ανάλογη περίπτωση).