10 October 2010

Όσα παίρνει κι όσα φέρνει ο άνεμος

Τα ρέστα μου παρακαλώ!
της Ισμήνης

Βρε παιδιά πέστε μου να σας χαρώ, είναι κακό που ζητάω ακριβώς τα ρέστα μου; Και όχι ρέστα 20 ή 10 ή 5 ευρώ, αυτά τα δίνουν, εγώ ζητάω τα μονόλεπτα, 2 λεπτά ή 5 λεπτά. Κάτι σαν παράκρουση παθαίνουν στο ταμείο όταν ακούνε «παρακαλώ ακριβώς τα ρέστα μου».

Όταν πηγαίνω να ψωνίσω, τις περισσότερες φορές στρογγυλεύουν το ποσό, εις βάρος μου βέβαια. Π.χ.  9,43 λέει η απόδειξη, τόσο κοστίζουν αυτά που ψώνισα, δίνω 10 € (άσε που δεν ξέρουν πρόσθεση και αφαίρεση οι ταμίες στα SM) πατάνε το πλήκτρο και βγάζει ρέστα 10 - 9,43 = 0,52 λεπτά, σωστά; Μου δίνει ρέστα 50 λεπτά, ζητάω τα 2 μου λεπτά και φωναχτά παρακαλώ, σιγά που θα ντραπώ!

Α! Δεν έχω είναι η απάντηση, στην επιμονή μου δε, μου πετάει περιφρονητικά άλλα 5 λεπτά. Κανένα μαγαζί αυτά που έχουν λιανική πώληση, όταν είναι να δώσουν τα ακριβή ρέστα, πάντα τα στρογγυλεύουν προς τα κάτω, εις βάρος του πελάτη και ποτέ προς τα πάνω, εις βάρος της επιχείρησης.

Και αναρωτιέμαι η κακομοίρα εγώ, γιατί ποτέ μα ποτέ δεν μου είπαν ότι δεν έχουν ρέστα τα αντίστοιχα μαγαζιά στις ταξιδιωτικές μου εκτός Ελλάδος περιπλανήσεις;

Και καλά τα μαγαζιά ... αμ η εφορία; Πάω σαν καλή και νομοταγής πολίτης να πληρώσω την δόση μου, το ΕΤΑΚ μου. 150,28 € το ΕΤΑΚ δίνω στον ταμεία της εφορείας 150,50 μου επιστρέφει 20 λεπτά, του ζητάω τα 2 λεπτά και ξέρετε ποια ήταν η απάντηση;
- Καλά, με αυτά θα σωθείς; Τι τα θέλεις;
- Καλέ μου άνθρωπε, του απαντάω, αν δεν έχω αυτά τα 2 λεπτά που δεν μου δίνεις εσύ και πάω στο περίπτερο με 80 λεπτά να αγοράσω 1 εισιτήριο, δεν θα μου δώσει ο περιπτεράς !
-Σιγά, πως κάνεις έτσι, είναι η απάντηση !

Γμτ από την τσέπη του τα έβγαζε; Και είχε μπροστά του μια σειρά ολόκληρη με ψιλά κέρματα. Και σκέφθηκα ότι αν από κάθε πληρωμή κρατάει 2 ή 3 λεπτά x 60 πελάτες ημερησίως = 1,80 € x 25 ημέρες τον μήνα = 45 € καθαρό κέρδος τον μήνα! Πώς σας φαίνεται; Καλό ε! Ο ίδιος ταμίας μου το έχει κάνει ήδη 2 φορές, περιμένω την 3η και φαρμακερή να πάω στον προϊστάμενό του!

Ο πλούσιος Έλληνας πολλές φορές δεν καταδέχεται να πάρει τα ψιλά του, μέχρι και 20 λεπτά αφήνουν στον πάγκο των ταμείων, τα θεωρούν παρακατιανά! Τρομάρα του!