18 September 2006

Όποιος μπλέκει με Χριστόδουλο...

Δεξιά χειρ στο ΣτΕ

ΤΟ ΛΑΘΟΣ του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, να καλέσει τον Αρχιεπίσκοπο να κάνει αγιασμό στο ΣτΕ κατά την έναρξη του δικαστικού έτους, την Παρασκευή, απέδειξε ο ίδιος ο κ. Χριστόδουλος χθες στο κήρυγμά του στον ναό της Αγίας Σοφίας στο Νέο Ψυχικό.

Η ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ πρωτοβουλία του προέδρου του ΣτΕ ήταν αντίθετη προς την παράδοση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπου δεν γίνονται αγιασμοί. Προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, διαφωνία στους κόλπους του ίδιο του δικαστηρίου. Δημιουργήθηκαν εντυπώσεις. Δεξιάς και Αριστεράς, Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, πιστών και απίστων, μεταξύ των μελών του ανωτάτου διοικητικού δικαστηρίου.

ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ: Τέθηκε ένα σοβαρό συνταγματικό ζήτημα αρχής. Η θρησκευτική ελευθερία. Το ΣτΕ, ως θεσμός, είναι υποχρεωμένο να προστατεύει την αρχή της θρησκευτικής ελευθερίας με τον πιο απόλυτο και αδέκαστο τρόπο. Το απέδειξε με την απόφασή του για τις ταυτότητες, που προκάλεσε την μήνιν του Αρχιεπισκόπου. Ιεροτελεστίες στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΣτΕ απαγορεύονται από το πνεύμα, αν και ίσως όχι από το γράμμα του Συντάγματος.

ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΝ αγιασμοί εκεί. Γιατί τώρα; Επειδή ο πρόεδρος διορίστηκε από τη Ν.Δ., της οποίας ο πρόεδρος και πρωθυπουργός υπέγραψε την αντισυνταγματική πρόταση δημοψηφίσματος για τις ταυτότητες;

ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ουδετερότητα του ΣτΕ επικαλέστηκαν τα μέλη του Δικαστηρίου, που δήλωσαν ότι δεν θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση του προέδρου να παραστούν στην τελετή του αγιασμού. Προέβαλαν και το δικό τους δικαίωμα, να δηλώνουν ή να μη δηλώνουν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Αυτό είναι η θρησκευτική ελευθερία. Το είπε και η Ολομέλεια του ΣτΕ στις ταυτότητες.

ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ αυτά δεν μπόρεσε να αντικρούσει ούτε ο πρόεδρος του ΣτΕ, αν και επέμεινε στη θέση του. Μίλησε για έθιμο, που με τη νομική του έννοια δεν υπάρχει πουθενά. Ούτε στον αγιασμό της Βουλής, όπου πρόκειται για απλή συνήθεια. Ούτε στον Αρειο Πάγο, όπου γίνεται αγιασμός όταν ο πρόεδρος έχει διοριστεί από τη Ν.Δ. (Β. Κόκκινος, Ρωμ. Κεδίκογλου) αλλά όχι επί διορισμένων από το ΠΑΣΟΚ (Στ. Ματθίας, Κ. Κάππος). Στο ΣτΕ η συνήθεια κατά την έναρξη του δικαστικού έτους ήταν ακριβώς αντίθετη και παγιωμένη.

ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ των δικαστών που αιτιολόγησαν την αποχή τους είναι ακαταμάχητα. Απευθύνονται σε όλους και πρέπει να γίνονται σεβαστά από όλους. Από τον πιο πιστό και θρησκευόμενο χριστιανό ορθόδοξο ώς τον πιο αμετάπειστο άθεο. Το λάθος ήταν του προέδρου.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ την Κυριακή χαρακτήρισε γελοία τα επιχειρήματα των αντιδρώντων δικαστών. Είπε ότι δεν αντέχουν στην κριτική. Ο Αρχιεπίσκοπος, κατά το δόγμα και τη θέση του, δεν αντιλαμβάνεται την έννοια της θρησκευτικής ελευθερίας. Το απέδειξε στην υπόθεση με τις ταυτότητες, το απέδειξε και χθες με το κήρυγμά του. Η θρησκευτική ελευθερία, όμως, είναι θεμελιώδης διάταξη του Συντάγματος, μη υποκείμενη σε αναθεώρηση.

ΟΙ ΔΙΑΚΡΙΤΟΙ ρόλοι Εκκλησίας και κράτους επιβάλλουν τη διά νόμου κατάργηση των ιεροτελεστιών αγιασμού στη Βουλή και στα δικαστήρια, ακόμη και στα σχολεία. Οι πιστοί θα υμνούν τον Κύριο στις εκκλησίες και θα κάνουν αγιασμούς και ευχέλαια στα σπίτια τους.

Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ του λάθους του προέδρου του ΣτΕ από τον Αρχιεπίσκοπο χθες και η ανεπίτρεπτη συμπεριφορά του προς τους δικαστές που εξέφρασαν την άποψή τους -συνταγματική και όχι αντιχριστιανική ή αντιεκκλησιαστική- δημιουργούν μείζον πρόβλημα στην κυβέρνηση: Ή συμφωνεί με όλα τα κόμματα στην κατάργηση των αγιασμών ή η Δεξιά εκμεταλλεύεται τον Κύριο.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 18/09/2006

ΥΓ: Όλοι δουλεύουν εντατικά για να βγάλει σύντομα ο κ. Μιχ. Βασιλάκης
το δεύτερο τόμο του για τη "Μάστιγα του θεού"
:-)