18 December 2011

Όσα παίρνει... κι όσα φέρνει ο άνεμος...

Αριστερός ή Δεξιός; ιδού η απορία...

της Ισμήνης

Ο μπαμπάς μου ήτανε γιατρός. Μία φορά ένας πελάτης του ήθελε να τον ευχαριστήσει, γιατί έκανε μια επιτυχή εγχείριση στο παιδί του! Εκείνη την εποχή φακελάκια και όλα αυτά τα περίεργα δεν υπήρχαν, οι γιατροί ήτανε λειτουργοί και όχι έμποροι!

Κάθε φορά που πήγαινε να δει το εγχειρισμένο παιδί, ο πατέρας του πίεζε το γιατρό να δεχθεί κάτι για ευχαριστώ. Ο πατέρας μου όμως ήταν ανένδοτος και, τελικά να μην τα πολυλογώ, επειδή ο πελάτης του ήταν ράφτης, δέχθηκε ο πατέρας μου να ράψει ένα κοστούμι χωρίς να πληρώσει τα ραφτικά.

Μια ωραία ημέρα με παίρνει μαζί του και με το ύφασμα του κουστουμιού υπό μάλης πάμε στον ράφτη. Χαρά εγώ, δεν είχα ξαναπάει σε ραφτάδικο... Θυμάμαι λοιπόν ότι πήγαμε Πανεπιστημίου και Κοραή, εκεί ήταν το ραφτάδικο, αλλά δεν θυμάμαι το όνομα. Μπαίνουμε μέσα, απλώνει ο ράφτης το ύφασμα πάνω σε ένα τεράστιο τραπέζι και το χαϊδεύει με το χέρι του να δει κατά που πήγαινε το πέλος. Ήταν εγγλέζικο κασμίρ από του Αηδονόπουλου.

Εγώ κοίταζα όλο περιέργεια γύρω, κάτι τεράστια σίδερα, κλωστές, ραπτομηχανές, μεζούρες, καρφίτσες κι ένα σωρό άλλα πράγματα που δεν ήξερα τι ήτανε. Παίρνει ο ράφτης μια μεζούρα, μολύβι και χαρτί, ώστε να πάρει τα μέτρα του μπαμπά για να κόψει το κοστούμι. Μέση, πλάτη, μανίκι κι ένα σωρό άλλα που δεν τα καταλάβαινα, αλλά και δεν με ενδιέφεραν.

Ξαφνικά όμως ακούω τον ράφτη με την μεζούρα στο χέρι, ενώ μέτραγε το ύψος του παντελονιού από τη μέση μέχρι το παπούτσι, να ρωτάει τον πατέρα μου:
- Δεξιός ή αριστερός είσαστε;
Άλλο πάλι και τούτο, αναρωτήθηκα, τι τον νοιάζει τον ράφτη τι είναι ο μπαμπάς μου, αλλά έκπληκτη ακούω την απάντηση του μπαμπά μου:
-Αριστερός!
Αμάν, ο μπαμπάς μου αριστερός;

Αριστερή ήτανε η υπηρέτρια που είχαμε στο σπίτι, η Ανθούλα, που είχε έρθει από το Πύθιο του Έβρου και μας έλεγε ότι οι δεξιοί σκότωσαν τον πατέρα της γιατί ήταν αριστερός. Εμείς τα κορίτσια σκεφτόμαστε δε ότι, για να τον σκοτώσουν επειδή ήταν αριστερός, κάτι κακό θα είναι να είσαι αριστερός! Προσπαθούσαμε να την πείσουμε, με το δικό μας το μυαλό, ότι δεν έχει δίκιο και τώρα ακούω τον μπαμπά μου να λέει στον ράφτη ότι είναι αριστερός, έτσι ελεύθερα και φωναχτά!

Όταν φύγαμε, ήμουν σκεφτική και σιωπηλή. Κάποια στιγμή με ρωτάει ο μπαμπάς μου τι έχω και του λέω:
-Γιατί σε ρώτησε ο ράφτης αν είσαι αριστερός ή δεξιός; Και γιατί εσύ απάντησες αριστερός αφού μας έχεις πει ότι είναι κακό να είσαι αριστερός;

Τσιμουδιά, δεν πήρα καμία απάντηση για το θέμα, αλλά μόνο:
-Είσαι μικρή γι' αυτά!!

Εμένα όμως με έτρωγε η περιέργεια να μάθω τι σήμαινε αυτό. Η αδελφή μου 4 χρόνια μεγαλύτερη κάτι θα ήξερα παραπάνω. Την ρωτάω και αφού έφαγα μια σφαλιάρα, μου είπε με ύφος να μην ξαναρωτήσω, γιατί είμαι μικρή για αυτά!

Σύσκεψη την επομένη με τις συμμαθήτριές μου στο σχολείο, αλλά και πάλι δεν βγάλαμε άκρη.

Ξέρετε πότε έμαθα τι σημαίνει αριστερός ή δεξιός, όταν σου μετράει ο ράφτης το παντελόνι; Όταν έγινα 18 και μπορούσα πλέον να ιδίοις όμμασι να διαπιστώσω την διαφορά και να διαμορφώσω τη δική μου άποψη, βρε αδελφέ!