(του Νικου Παπαχρηστου, Καθημερινή, 23/6/2010)
Αναφερθήκαμε κι άλλες φορές στον μητροπολίτη Μεσσηνίας, ο οποίος φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο επιθέσεων από διάφορους παράγοντες του εκκλησιαστικού μηχανισμού, είτε επειδή τους χαλάει κάποιες στημένες καταστάσεις πλουτισμού, είτε επειδή "απεμπολεί" επιλογές του απώτερου παρελθόντος που έφεραν τον ορθόδοξο μηχανισμό στην απομόνωση και κατάπτωση που διαπιστώνουμε καθημερινά...
Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση στο εσωτερικό της Εκκλησίας της Ελλάδος με αντικείμενο τη συμμετοχή της στον θεολογικό διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τη Ρωμαιοκαθολική. Τελευταίο επεισόδιο είναι η σύγκρουση που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους μητροπολίτες Κυθήρων Σεραφείμ και Μεσσηνίας Χρυσόστομο.
Ο πρώτος με επιστολή του προς την Ιερά Σύνοδο ζητεί εμμέσως την καθαίρεση του μητροπολίτη Χρυσοστόμου, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στον εν λόγω διάλογο και καθηγητή του Πανεπιστημίου της Αθήνας, κατηγορώντας τον για βλασφημία, δογματική απόκλιση, νοθευμένη εκκλησιολογία και εκκλησιαστική εκτροπή. Από την πλευρά του ο μητροπολίτης Μεσσηνίας, σε απάντησή του προς τη Σύνοδο, εκφράζει τη λύπη του για τη στάση του Κυθήρων. «Φρίξον ήλιε και στέναξον γη για το αθεολόγητο του ανδρός!», σημειώνει ο κ. Χρυσόστομος ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, υπέβαλε προς τη Σύνοδο μηνυτήρια αναφορά κατά του Κυθήρων για εξύβριση, δυσφήμηση και διασυρμό.
«Καταγγέλλω ενώπιον της Ιεράς Συνόδου τον σεβασμιώτατον μητροπολίτην Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ (Στεργιούλη) για την εις βάρος μου αξιόποινη συμπεριφορά και αιτούμαι την κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 143 του Νόμου 5383/1932 “Περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας” περιγραφομένη διαδικασία, άλλως θα ενεργήσω τα νόμιμα για την προάσπιση των δικαιωμάτων μου στα αρμόδια πολιτικά και ποινικά δικαστήρια», σημειώνει ο κ. Χρυσόστομος στην αναφορά που υπέβαλε. Με την καταγγελία του μητροπολίτη Κυθήρων ασχολήθηκε και η Νομοκανονική Επιτροπή της Ι.Σ. η οποία θεώρησε επαρκείς τις διευκρινίσεις του μητροπολίτη Μεσσηνίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σεραφείμ υποστηρίζει ότι ο κ. Χρυσόστομος, σε επιστολή του προς καθηγητή πανεπιστημίου, φέρεται να διατύπωσε την άποψη ότι η Εκκλησία μετά το Σχίσμα του 1054 είναι διαιρεμένη και όχι μία όπως ορίζει το δόγμα: «Ο σεβ. μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος να κληθή εν Συνόδω προφορικώς τε και γραπτώς να ανακαλέση ευθέως και απεριφράστως την εκκλησιολογικήν του ταύτην εκτροπήν».
"Φρίξον ήλιε...", εδώ έχουμε σοβαρότατα παραπτώματα "βλασφημίας, δογματικής απόκλισης, νοθευμένης εκκλησιολογίας και εκκλησιαστικής εκτροπής"... Μέχρι να φρίξει ο Ήλιος θα έπρεπε όμως να μας διευκρινίσουν οι "πατέρες" τι συζητάνε στο διάλογο ορθοδόξων και καθολικών. Και προσωπικά ουδόλως μας απασχολεί, αν ισχύει το πρωτείο του πάπα, το άζυμο ψωμί ή το filioque - αυτά είναι σοβαρά θέματα που δεν καταλαβαίνουμε εμείς οι απλοί άνθρωποι και, εννοείται, δεν θέλουμε να υποπέσουμε σε καμιά δογματική απόκλιση, όλα κι όλα! Το άλλο να μας πουν, τελικά ισχύει το ηλιοκεντρικό πλανητικό σύστημα των αιρετικών Κοπέρνικου, Γαλιλαίου και Κέπλερ -για να μην πάμε πίσω στον Αρίσταρχο το Σάμιο- ή το γεωκεντρικό των ιερών γραφών; Να ξέρουμε ντε!