20 November 2010

Όσα παίρνει κι όσα φέρνει ο άνεμος

Χίλιες και μια νύχτες ... στο Βόσπορο!
(της Ισμήνης)

Είχε  φαγωθεί η φίλη μου η Ελπινίκη να πάει να δει την Κωσταντινούπολη. Να προσκυνήσω τα ιερά χώματα, η γιαγιά μου  μού έχει πει ένα σωρό ιστορίες από την μάνα της που ήταν Πολίτισα. Όσο νάναι είμαι  δεμένη με τον τόπο, κάτι με τραβάει κατά κει.

-Άντε ντε, πήγαινε, της λέω, τι το τριγυρίζεις  και το σκέφτεσαι!

-Πάμε  μαζί, με παρακαλούσε.

-Εχω πάει 3 φορές, δεν ξαναπάω. Την αγαπάω, έχει μοναδική ατμόσφαιρα, αλλά νισάφι πια.

Άρχισε να με ρωτάει διάφορα για την Πόλη,  τα  αξιοθέατα,  ψώνια, φαγητά, τι να προσέχει, πως είναι οι Τούρκοι κλπ. 

Δεν ξαναμιλήσαμε για το συγκεκριμένο ταξίδι. Εντωμεταξύ εγώ  έφυγα  για  Λονδίνο και  δεν με απασχόλησε  καθόλου το θέμα του ταξιδιού της φίλης μου.

Όταν γύρισα,  την πήρα τηλέφωνο να μάθω νέα της αλλά δεν απαντούσε  το τηλέφωνό της. Βρε, λες να πήγε στην Κων/πολη σκέφτηκα; Και όντως είχε πάει, γιατί με πήρε τηλέφωνο μετά από μερικές ημέρες,  μόλις είχε επιστρέψει και  ενθουσιασμένη μου φώναζε μέσα στο αυτί μου:  

-    Το είδα, αχ το είδα, ξετρελάθηκα!!!!!

-    Ποιό είδες, την ρωτάω

-    Το είδα, μου ξαναλέει, το σπίτι του Ονούρ!


Μέχρι να έρθει  σπίτι μου  η φίλη μου, να μου περιγράψει το ταξίδι της, εγώ έστυβα το μυαλό  μου  να βρω ποιος είναι ο Ονούρ. Βυζαντινός αυτοκράτορας; Τούρκος πασάς; Στρατηγός; Τι ρόλο είχε παίξει στην  ιστορία του Βυζαντίου και της Κων/πολης άραγε; Όχι τίποτε άλλο, περηφανεύομαι ότι ξέρω ιστορία, αλλά εδώ πιάστηκα αδιάβαστη.

-    Ποιός είναι ο Ονούρ, την ρωτάω, που ξετρελάθηκες με το σπίτι του που είδες;

-    Καλά δεν  ξέρεις τον Ονούρ; Από το τούρκικο σήριαλ «Χίλιες και μία νύχτες»! 

Εγώ χάσκω σαν χάνος!

-    Δεν πιστεύω ότι δεν το βλέπεις, μου λέει. Χάνεις!!!!!! τι να σου πω, ωραίο σπίτι, αλλά βέβαια δεν έχει την μεγαλοπρέπεια έτσι που το δείχνουν στο σήριαλ. Αλλά πολύ χάρηκα που το είδα.

Εξακολουθώ να χάσκω σαν χάνος και να μην πιστεύω αυτά που ακούω!

-    Από όλη την Κων/πολη, τα ιερά χώματα της γιαγιάς σου και την ανατριχίλα που σε έπιανε κάθε φορά που τα ανέφερες, έρχεσαι και μου λες εκστασιασμένη ότι σας πήγανε και είδατε το σπίτι του πως τον λένε ... Ονούρ; Δεν είδες τίποτε άλλο; Δεν σε έκανε τίποτε άλλο να ανατριχιάσεις; Ούτε η Αγία Σοφία; Ούτε το Πατριαρχείο; Ούτε τα Πριγκηπόνησα;  Με το σπίτι του Ονούρ αντρίχιασες;

Οι Έλληνες  ταξιδέυουν  στην Τουρκία, στην Κων/πολη, αφήνουν  τα ευρουδάκια τους, για να δουν  από κοντά το σπίτι του Ονούρ!

Κανένα άλλο σχόλιο δεν μπορώ να κάνω!!!!!