29 June 2009

Καθυστερημένη συμμόρφωση με τη λογική

...
Διαβάζω στο newstime.gr τις δηλώσεις της κ. Άννα Διαμαντοπούλου:
«Θα υπάρξει συνεχής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης όταν έλθει το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία» ... Στην αποκλειστική της συνέντευξη στο newstime.gr, η υπεύθυνη του τομέα της Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ότι είναι έτοιμη να συγκρουσθεί με όλα τα κατεστημένα συμφέροντα που θα επιχειρήσουν να αντιταχθούν στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, τις οποίες επαγγέλλεται η Αξιωματική Αντιπολίτευση. Σημειώνει χαρακτηριστικά πως: «κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος δεν είναι ο εκπαιδευτικός. Είναι το παιδί και ο μαθητής". " Ο κακός εκπαιδευτικός δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα».
Μέχρι πρόσφατα, από τη δεκαετία του 1980 και μετά, προσκείμενοι στο ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΝ και το ΚΚΕ πανεπιστημιακοί παράγοντες διαφωνούσαν «κάθετα» με τις «αυταρχικές» μεθόδους της αξιολόγησης και έβλεπαν σ' αυτές τις διαδικασίες δάκτυλο των μονοπωλίων κτλ. Πώς θα μεταπείσουν τα κομματικά γραφεία τώρα τα στελέχη τους, πως δεν υπάρχουν πια άλλα περιθώρια για κατήφορο, πως έχουν απαξιωθεί ολοκληρωτικα τα ελληνικά πανεπιστήμια στη διεθνή επιστημονική κοινότητα; Να το δω και να μην το πιστεύω ότι το ΠΑΣΟΚ και η κ. Διαμαντοπούλου θα καθιερώσουν αξιολογικές κρίσεις...

Μάλλον κανένα τετράδιο θα στείλουν πάλι να το συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί, όπως έκανε πριν από 20 περίπου χρόνια ο τότε υπουργός παιδείας Γ. Σουφλιάς. Ξεκίναγε τον «διάλογο από μηδενική βάση» και άρχισε με τα εργαλεία του δημοστικού σχολείου: τετράδιο, γόμμα, μολύβι και ξύστρα. Φυσικά, ποτέ δεν μαζεύτηκαν τα συμπληρωμένα τετράδια με τις προτάσεις των εκπαιδευτικών και ούτε υπήρχε πρόθεση να αξιολογηθούν. Ροκάνισμα χρόνου ήταν, άλλη μια φορά!