(Επιστολή αναγνώστη στην Ελευθεροτυπία, 27/9/2010)
Την 30ή/6/2010, ανέφερα στο υπουργείο Παιδείας (Υ.Π.) ότι καθηγητής Θεολογίας γυμνασίου Ιωαννίνων στις προαγωγικές εξετάσεις της Β' τάξης βαθμολόγησε τον εγγονό μου, στο μάθημα των Θρησκευτικών, με 6 (βάση 10, άριστα 20), με αποτέλεσμα να μειωθεί ο Μ.Ο. της βαθμολογίας.
Ευλόγως κανείς διαπορεί: Το κράτος τι μας παρέχει στα σχολεία; Γνώση ή παραμύθια; Και αν μεν γνώση (θεμελιωμένη σε επιστημονικά πορίσματα και αποδείξεις), τότε καλώς πληρώνει τον καθηγητή των φυσικών επιστημών από τον μόχθο του φορολογουμένου. Ο καθηγητής Θεολογίας διδάσκει, χωρίς απόδειξη -με συγκατάθεση του κράτους- στον μαθητή ότι οι άνθρωποι έρχονται στον κόσμο από τον Θεό, με το βάρος του προπατορικού αμαρτήματος, ότι μετά θάνατον ανασταίνονται και άλλα τέτοια μυθεύματα ενώ είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένο ότι αποσυντίθενται. Αυτά συμβαίνουν μόνο σε υπανάπτυκτες πολιτισμικά κοινωνίες.
Το μάθημα των Θρησκευτικών αφορά κατήχηση, θρησκευτική ηθική, δηλαδή υποκρισία, προσηλυτισμό στο κρατούν δόγμα, πρακτικές λατρείας, μυστηριακές τελετές, δογματισμούς κ.λπ. (παραβιάζεται έτσι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης) και όχι, όπως επιβάλλεται σε χώρα πολιτισμένη, θρησκειολογία, μελέτη του ιστορικού αυτού φαινομένου ως προϊόντος άγνοιας, αμάθειας, φόβου για το ανεξήγητο της πρωτόγονης κοινωνίας.
Ζητούσα από το Υ.Π. "να μας απαλλάξει από το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία" και μου απάντησε υπεκφεύγοντας ότι "το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία είναι υποχρεωτικό".
Γνωρίζω, όμως, τούτο όπως και τα πλέγματα μειονεξίας (τα κόμπλεξ) των καθηγητών Θεολογίας. Να θυμίσω στο Υ.Π. ότι στις ΗΠΑ απαγορεύεται με θεσμικό νόμο οποιαδήποτε διδασκαλία μεταφυσικών απόψεων. Η εκπαίδευση επικυριαρχείται στη χώρα μας από μεταφυσικές αντιλήψεις».
Βασίλειος Χαρ. Δρίμζιας
Ιωάννινα