(των Άγγελου Τσέκερη, Γιώργου Κυρίτση, Athensvoice, 29.07.2009)
Μεγάλο αντίκτυπο είχε η περικοπή σκηνών από το φιλμ animation του Κώστα Γαβρά, το οποίο προβάλλεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Η διόρθωση κρίθηκε απαραίτητη μετά από διακριτική παρέμβαση της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, προκειμένου να αποκατασταθεί η ιστορική αλήθεια, δηλαδή ότι ο Περικλής ανήγειρε το μνημείο, αφού είδε ένα όραμα με την Αγία Φιλοθέη.
Για να μην απασχοληθεί ο σκηνοθέτης από τις δουλειές του, το μοντάζ έκανε ο διευθυντής του μουσείου με έναν ανιψιό του στο κομπιούτερ. Στη νέα εκδοχή της ταινίας, που ονομάζεται «Παρθενώνας νο 2 - archiepiskop’s cut» αποκαθίσταται η ιστορική αλήθεια ότι υπεύθυνοι για την καταστροφή του μνημείου είναι ο Σρεκ με την Ποκαχόντας.
Η επίσημη εκδοχή της Εκκλησίας είναι ότι για τη μετατροπή του Παρθενώνα σε χριστιανικό ναό χρειάστηκαν ορισμένες μετατροπές, δεδομένου ότι τα αγάλματα στη μετόπη ήταν ξεβράκωτα. Ως εκ τούτου, και μετά από σχετική απόφαση της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, ξεκαλουπώθηκαν προσεκτικά από τη θέση τους με γκασμά, και γκρεμίστηκαν με κάθε φροντίδα από τον Ιερό Βράχο. Με γούστο και σεβασμό στο μνημείο οικοδομήθηκε από μπάζα του Ερεχθείου και το καμπαναριό του ναού, πλήρες με ρολόι, κεραμίδια και ελληνική σημαία.
Ωστόσο παρέμεινε στον Παρθενώνα η ανάγλυφη παράσταση του Σουλτάνου Μουράτ να παραδίδει στον επίσκοπο Αθηνών χρυσόβουλο, με το οποίο παραχωρείται στην Ιερά Μονή της Παναγιάς της Καταπατήτριας στη Μαγούλα. Από το άγαλμα λείπει θραύσμα πατούσας το οποίο φυλάσσεται στη Μονή ως θαυματουργό, με έφεση τους μύκητες και την ποδάγρα. Στην Εκκλησία ανήκει και ο λόφος της Πνύκας.