15 January 2009

Προσοχή απάτες!

...
Πριν από μερικούς μήνες έφτασε στο κινητό μου ένα γραπτό μήνυμα (sms) που μου ανακοίνωνε ότι συμμετέχω στο παιχνίδι τάδε με 6 ευρώ ανά εβδομάδα και θα κερδίσω πλούσια δώρα, αν απαντήσω σωστά σε κάποια ανόητη ερώτηση που μου έθεταν. Αν δεν ήθελα να συμμετάσχω, να στείλω πίσω ένα sms με περιεχόμενο BOX STOP και θα με διέγραφαν. Έστειλα πράγματι αυτό το μήνυμα, αλλά έπαιρνα την απάντηση "Δεν καταλαβαίνουμε τι γράφετε, επαναλάβετε..."

Εννοείται, εγώ δεν είχα δηλωθεί σε κανένα παιχνίδι, ούτε ήθελα να πληρώνω έστω και ένα σέντσι για παιχνίδια με το κινητό. Αναρωτήθηκα επίσης, γιατί πρέπει να κάνω εγώ προσπάθειες να διαγραφώ από κάπου που δεν δηλώθηκα ποτέ! Πήρα, λοιπόν, δεξιά κι αριστερά τηλέφωνα, κυρίως στην εταιρία τηλεφωνίας που είμαι συνδρομητής, κι εκεί μου είπαν ότι αυτοί δεν έχουν σχέση με αυτό το θέμα (αλλά πώς βρήκαν οι παιχνιδιάρηδες το νούμερό μου και με έβαλαν στο παιχνίδι;), πρόκειται για την εταιρία WIN Α.Ε. και πρέπει να αποταθώ εκεί. Με προειδοποίησε δε, να μην στέλνω sms διαγραφής, γιατί κάθε φορά χρεώνομαι 2 €. Πράγματι, έστειλα δοκιμαστικά πάλι ένα μήνυμα διαγραφής, όπως περιέγραψα πριν, και διαπίστωσα ότι το υπόλοιπο της κάρτας μου είχε μειωθεί κατά 2 ευρώ!

Πήρα λοιπόν στο τηλέφωνο τη συγκεκριμένη εταιρία και, μετά από μια απερίγραπτη ταλαιπωρία, με παραπομπές σε νούμερα (πατήστε 1 γι' αυτό, πατήστε 2 για εκείνο...) και διάφορες πάσες σε (δήθεν) τμήματα της εταιρίας, κατάφερα να επικοινωνήσω ζωντανά με κάποια τηλεφωνήτρια. Αν βρισκόσασταν σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το σπίτι μου, θα ακούγατε σίγουρα τις φωνές που τους έβαλα.

Αντιμετώπισα όμως μια θρασύτατη τυποποιημένη συμπεριφορά: Η εταιρία, μου είπαν, κάποτε με ρώτησε αν θέλω να παίξω και απάντησα ΝΑΙ. "Αν κάνατε λάθος χειρισμό, δεν φταίμε εμείς" μου λέει! Δηλαδή, αν κάνεις κάποιο λάθος χειρισμό, εισπράττει μια άσχετη εταιρία, στην οποία δεν έδωσες καμιά εντολή και με την οποία δεν έχεις καμιά σχέση συνεργασίας. Για λόγους έμφυτης σεμνότητας δεν παραθέτω εδώ τα κοσμητικά επίθετα, με τα οποία τους περιέλουσα...

Αποτάθηκα λοιπόν στην ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) και εξέθεσα τα περιστατικά, οπότε ακολούθησε ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ της ΕΕΤΤ, της εταιρίας παιχνιδιών και εμού, τα οποία δεν υπάρχει λόγος να αναπτύξω εδώ. Τελικά, μου απέστειλε η παιχνιδιάρα εταιρία με ταχυδρομική επιταγή τα λεφτά που έχουν εισπράξει χωρίς την έγκρισή μου και παίρνω πίσω, με μεγάλη έκπληξή μου, 26 €! Μέσα σε 2-3 μήνες μου αφαίρεσαν από το λογαριασμό μου τόσα χρήματα, χωρίς να έχω δηλωθεί πουθενά και χωρίς να έχω συμμετάσχει στα παιχνίδια τους αλλά, κυρίως, χωρίς να το έχω αντιληφθεί. Μειώνεται διαρκώς το υπόλοιπο της κάρτας σου και υποθέτεις ότι "μίλησες" πολύ, στην πραγματικότητα όμως σε κλέβουν απατεώνες.

Υπολογίζω, αν κάνουν το ίδιο κόλπο με 100.000 συνδρομητές, θα εισπράτουν σε 2-3 μήνες 3-4 εκατομμύρια, οπότε αντλαμβάνεται καθένας, πόσα περιθώρια υπάρχουν για "συνεργασίες" με υπαλλήλους ή και με την ίδια τη διοίκηση εταιριών κινητής τηλεφωνίας, για ανταλλαγή πληροφοριών, παράδοση αριθμών τηλεφώνου κ.ο.κ.

Το μήνυμά μου προς τους αναγνώστες του Βlog είναι: Προσέξτε τι μηνύματα εισέρχονται από αγνώστους στο κινητό σας, αν και πώς απαντάτε και, σε περίπτωση που σας έχουν μπλέξει, διεκδικείστε πίσω τα χρήματα που σας πήραν!