05 March 2008

Ο καρκινοπαθής της διπλανής πόρτας VI

Η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung του Μονάχου δημοσιεύει στον ιστότοπό της μία λίστα με καρκινοπαθείς συμπολίτες, οι οποίοι δέχθηκαν να περιγράψουν την περιπέτειά τους. Θα δημοσιεύσουμε εδώ, με ελεύθερη απόδοση, μερικές από αυτές τις εκμυστηρεύσεις. Κοινά σημεία στις περιγραφές των καρκινοπαθών είναι: α) Θεωρούσα τον καρκίνο πρόβλημα των άλλων, β) Δεν μου μένει παρά να αγωνιστώ με όλες τις δυνάμεις μου.


Barbara Kardetzky, 66 ετών. Διάγνωση το έτος 2003: καρκίνος εντέρου.


Ο καρκίνος είναι μια κραυγή της ψυχής. Όλοι οι σύντροφοι στην ασθένεια που γνώρισα είχαν προβλήματα. Και σε μένα δεν ήταν διαφορετικά: Η αδελφή μου και ο σύζυγός μου πέθαναν νωρίς από καρκίνο, λίγο μετά πεθαίνει από την ίδια αρρώστια και ο νέος σύντροφός μου. Ήμουν τόσο θλιμμένη και απέκτησα προβλήματα με τη χώνεψη.

Τώρα ξέρω ότι ήδη τότε ξεκίνησε ο καρκίνος στο έντερο. Γι' αυτό πρέπει να αλλάξω, να ζω συνειδητά και να μην συγκινούμαι για τους άλλους. Υποψιάζομαι ότι παθαίνουν καρκίνο αυτοί που υιοθετούν προβλήματα των άλλων και συμπάσχουν.